#79 "Daisy Jones & The Six" Taylor Jenkins Reid


Nie jest tajemnicą, że „Siedmiu mężów Evelyn Hugo” to jedna z najlepszych książek, które przeczytałam w 2019 roku. W lipcu doczekaliśmy się polskiej premiery kolejnej powieści Taylor Jenkins Reid „Daisy Jones & The Six”, która była głośno komentowana już od zeszłego roku. Polscy czytelnicy chwalą tę historię nieustająco, więc oczywiście i ja musiałam sprawdzić, o co tyle szumu.

12 lipca 1979 roku. Daisy Jones & The Six, najsławniejszy zespół rock’n’rollowy na świecie, daje koncert, na którym szaleje tysiące osób. Nikt jeszcze nie wie, że to ich ostatni wspólny występ. Jak doszło do tego, że kultowy zespół, którego piosenki królowały na wszystkich potańcówkach, przestał istnieć tak nagle? 


To, co stało się między członkami zespołu, było wielka tajemnicą. Aż do teraz.
Autorka bestselleru „Siedmiu mężów Evelyn Hugo” wreszcie w Polsce ze swoją najgłośniejszą powieścią w rytmie Rock’n’Rolla i ze słonecznym Los Angeles w tle. Porywająca historia w klimacie różowych lat 70, kiedy rządziły płyty winylowe, a kolorowe neony oświetlały ulice największych miast Stanów Zjednoczonych. Gdyby zespół Daisy Jones & The Six istniał naprawdę, mielibyście go na swojej playliście!

Dla kogo:
Dla osób, które lubią książki z pozoru lekkie, ale… finalnie zostawiające w człowieku emocje. Dla tych, którzy potrafią wyobrazić sobie muzykę i lubią pozycje napisane w nietypowy sposób.

Bohaterowie:
Bohaterów jest wielu, ale jest dwoje najważniejszych.
Daisy Jones – młoda kobieta, która odnajduje w sobie talent i chce być kimś więcej niż zwyczajną groupie- choć i jako fanka jest już rozpoznawalna. Rozpoczyna swoją przygodę muzyczną, pierwotnie sama, później wraz z zespołem The Six.
Billy Dunne – frontman zespołu The Six, który walczy ze swoimi demonami. Wraz z zespołem oraz Daisy Jones tworzą najpopularniejszy zespół rock’n’rollowy na świecie.

Co sądzę…
Taylor Jenkins Reid bez wątpienia ma talent do tworzenia bohaterów, którzy stają się dla Czytelnika bardzo realni. W przypadku Evelyn Hugo miało się poczucie, że rzeczywiście była najjaśniejszą gwiazdą kina i cudowną, elegancką kobietą. Tym razem tak samo stało się w przypadku Daisy Jones i zespołu The Six. Naprawdę, nie mam pojęcia, jak Autorka to robi, ale nawet ja przez sposób przedstawienia tej historii miałam moment, w którym pomyślałam, że to niemożliwe, by to była czysta fikcja. Ale jednak. 😊 


Warto wspomnieć również o sposobie, w który Jenkins Reid zdecydowała się ukazać nam spory fragment życia członków zespołu i innych, bliskich im osób. Jest dość nietuzinkowy, bo w formie wywiadu z bohaterami. Nie ma tu co prawda zadawanych pytań – są rozdziały, z których każdy nawiązuje do konkretnego okresu w ich karierze i sytuacji. Poznajemy w ten sposób bardzo często zupełnie różny punkt widzenia bohaterów na konkretne wspomnienie. I przyznam szczerze – na początku zupełnie mi ta forma nie leżała. Nie mogłam się do niej przekonać, i nie mogłam wejść w klimat. Ale wystarczy dać sobie chwilę, a przywykniecie, jak ja.
Co do samej fabuły- powiem szczerze, że myślałam, że wydarzy się tu coś więcej. Historia była ciekawa, czytało się ją naprawdę lekko (choć muszę zaznaczyć, że miałam pewne problemy, by złapać za książkę ponownie, gdy już musiałam ją odłożyć, a później długo się w nią na nowo wkręcałam), ale czegoś mi w niej zabrakło. Nie poczułam klimatu koncertów i lat 70-tych tak, jak się tego spodziewałam. Może wynika to z tego, że akcja skupiała się głównie na członkach zespołu, mniej na tym, co działo się dookoła? Być może. Nie zabrakło tu na pewno dragów, alkoholu i seksu, jak przystało na typowy rock’n’roll. Jest z kolei wiele emocji między bohaterami i dla mnie to jest największy atut tej historii, bez wątpienia. Były momenty, gdzie Autorka ubrała emocje w tak piękne słowa, że czytałam je dwu, trzykrotnie. Wiecie, czego jeszcze mi zabrakło? Dobrania kobiety i mężczyzny, którzy odśpiewają nam utwory napisane na potrzeby tej historii. To byłoby coś! Łapcie za tę historię i przekonajcie się, czy poczujecie klimat rock’n’rolla w wykonaniu Daisy Jones & The Six, czy może okaże się, że to nie dla Was. Na pewno warto zaryzykować! Ja finalnie polecam i czekam na kolejne książki Autorki.

                                                                                                       Pamela, polish.bookstore 


        
Tytuł: Daisy Jones & The Six
Autor: Taylor Jenkins Reid
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Premiera: 15.07.2020
Moja ocena: 4/5



Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Czwarta Strona:




Komentarze

Popularne posty