#169 "Consilio" Danuta Marć

Bardzo cenię sobie współpracę z wydawnictwem Lira i jestem przekonana, że będę to powtarzała jeszcze wielokrotnie. Kolejna udana współpraca za nami, tym razem przy „Consilio”.

 

Tytuł: „Consilio”

Autor: Danuta Marć

Wydawnictwo: Lira

Premiera: 16.03.2022

 

Jak daleko można się posunąć, aby uratować życie bliskiej osoby? Kraków, lata dwudzieste XX wieku. W Szpitalu Uniwersyteckim grupa osób skupionych wokół lekarza Juliana Zagajewskiego prowadzi tajne badania naukowe, eksperymentując z pionierskimi przeszczepami organów. Nieszczęśliwy wypadek kobiety bliskiej sercu jednego z medyków powoduje, że ambitni badacze posuwają się o krok za daleko… Krakowska policja kryminalna zaczyna odnotowywać liczne przypadki okrutnego traktowania ludzi i zwierząt, a podejrzenia padają na środowisko medyczne. Czy początkiem mrocznych zajść mogła być samobójcza śmierć pewnego sowieckiego zbiega i dokumenty, które razem z nim trafiły do Polski?

 

Co sądzę?

Kolejna nietuzinkowa pozycja od wydawnictwa Lira. Wiecie, że bardzo sobie cenię tę współpracę, bo zawsze znajdę w ofercie wydawnictwa coś dla siebie. Coś, co pozwala mi wyjść poza swoją strefę komfortu, czy coś, co przypomina mi o lubianej, ale zapomnianej tematyce. Tym razem padło na „Consilio”.



Spodziewałam się bardzo dobrej książki, ale jestem zaskoczona, że pozycja Pani Danuty Marć aż tak bardzo przypadła mi do gustu. Jest to kryminał medyczny, których kiedyś czytałam wiele, z tym że ten rozgrywa się w latach dwudziestych XX wieku. Nam te czasy nie są już dobrze znane, pamiętamy je tylko z lekcji historii, jednakże autorka umiejętnie angażuje nas w tę historię w taki sposób, że miałam wrażenie, że rozgrywa się obecnie. Ok, może poza wydarzeniami, które w tych czasach raczej spotkać ciężko...

W XXI wieku medycyna jest bardzo dobrze rozwinięta, jednak nie wzięło się to z niczego. W poprzednich latach lekarze się rozwijali, edukowali i testowali najróżniejsze metody, byśmy my dziś mogli cieszyć się szerokim wachlarzem możliwości medycznych. Rozwój nauki wymaga poświęceń, co doskonale możemy zaobserwować w „Consilio”. Nie jest to łatwa książka i uprzedzam, że dużo tu mocnych opisów. Policja odnajduje bowiem coraz więcej przypadków znęcania się nad stworzeniami, zbezczeszczonych zwłok nie tylko zwierzęcych, ale i ludzkich. Możecie sobie sami odpowiedzieć, co kierowało ludźmi, którzy się tego dopuszczali… I tu rodzi się najważniejsze pytanie – czy można wybaczyć i darować krzywdę wyrządzoną w imię miłości?

Bardzo mocna i dająca wiele do myślenia pozycja. Jestem zdecydowanie w klubie miłośników kryminałów medycznych i powiem szczerze, zapomniałam już, jakie mogą one być dobre. Dodatkowo połączenie tej tematyki z początkiem XX wieku i dobrze nakreślonymi bohaterami było naprawdę dobrym pomysłem. Całość kupuję zdecydowanie i mam nadzieję, że z Panią Marć będzie mi jeszcze dane się spotkać przy okazji jej kolejnej historii. Polecam!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Komentarze

Popularne posty