Podsumowanie czytelnicze roku 2018


Rok 2018 się kończy, więc czas na podsumowanie czytelnicze! W tym roku udało mi się przeczytać 55 książek, a zakładałam minimum 52, czyli jedną tygodniowo. Nie jest to szałowy wynik, ale biorąc pod uwagę jaki był to szalony rok – jest dobrze!





Postanowienie na przyszły rok? Postarać się czytać minimum tyle, ile teraz. MINIMUM, więc liczę, że uda się duuuużo więcej! :D
Czytelnicze marzenie? Patronat. Mam nadzieję, że przez te 12 miesięcy uda się tego dokonać!
Chcę też pojechać na Warszawskie Targi Książki i poznać Insta-koleżanki!
I oczywiście życzę sobie samych dobrych współprac z Wydawnictwami i wielu nowych, cudownych Obserwatorów!
Poniżej lista przeczytanych przeze mnie w 2018 roku książek:



1.       „Wieczór taki, jak ten” Gabriela Gargaś
2.       „Ostatni ślad” Charlotte Link
3.       „Sekret, którego nie zdradzę” Tess Gerritsen
4.       „Ciemna strona. Mud Vein” Tarryn Fisher
5.       „Maybe someday” Colleen Hoover
6.       „W domu” Harlan Coben
7.       „Chirurg” Tess Gerritsen
8.       „Zanim zostaliśmy nieznajomymi” Renee Carlino
9.       „Ocalałe” Riley Sager
10.   „Śpij spokojnie” Rachel Abbott
11.   „November 9” Colleen Hoover
12.   „Noc” Bernard Minier
13.   „Zapisane w wodzie” Paula Hawkins
14.   „Ta dziewczyna” Michelle Frances
15.   „Na skraju załamania” B.A. Paris
16.   „Kredziarz” C.J. Tudor
17.   „Nocny film” Marisha Pessl
18.   „Nieodnaleziona” Remigiusz Mróz
19.   „Hot mess” Lucy Vine
20.   „Ja chyba zwariuję!” Agata Przybyłek
21.   „Czwarta małpa” J.D. Baker
22.   „Znajdź mnie” J.S.Monroe
23.   „Komisarz” Paulina Świst
24.   „Skradzione laleczki” K.Dukey , K. Webster
25.   „Żmijowisko” Wojciech Chmielarz
26.   „Hashtag” Remigiusz Mróz
27.   „Poprosisz mnie o śmierć” Peter James
28.   „Nie ma mowy” Russell Helen
29.   „Szalona” Chloe Esposito
30.   „Podejrzany” Paulina Świst
31.   „I że cię nie opuszczę” Michelle Richmond
32.   „Grzech” Max Czornyj
33.   „Zaginione laleczki” K.Dukey, K. Webster
34.   „Posłuszna żona” Kerry Fisher
35.   „Mroczny układ” Dawid Waszak
36.   „Kontratyp” Remigiusz Mróz
37.   „Najszczęśliwsza” Max Czornyj
38.   „W żywe oczy” J.P.Delaney
39.   „Outsider” Stephen King
40.   „Nie odpuszczaj” Harlan Coben
41.   „Pokuta” Max Czornyj
42.   „Dwanaście życzeń” K.Głogowska, K.Troszczyńska
43.   „Randka” Louise Jensen
44.   „Magia grudniowej nocy” Gabriela Gargaś
45.   „Blisko mnie” Amanda Reynolds
46.   „Tajemnica pod jemiołą” R.P.Evans
47.   „Okruchy dobra” J.Bednarek, J.Kaczanowska
48.   „Anioł na śniegu” Joanna Szarańska
49.   „Nieznajomi” U.Poznanski, A.Strobel
50.   „Siedem cudów” Agata Przybyłek
51.   „Zawsze przy tobie” K.A.Linde
52.   „Mikołaj na zamówienie” J.Snow, J.Marie
53.   „Miłość zimową porą” Carrie Elks
54.   „Miłość na gwiazdkę” Colleen Wright
55.   „Wszystkie nasze obietnice” Colleen Hoover
56.   „Ana” Roberto Santiago – nieskończona.

Na wyróżnienie zasługuje sześć przeczytanych przeze mnie w tym roku pozycji:


„Ciemna strona. Mud Vein” Tarryn Fisher
Przeczytałam w styczniu. W zasadzie nie wiem, jak zaklasyfikować tę książkę- jest to trochę romans, troch thriller, trochę dramat. I wszystko idealnie połączyło się w jedną całość, a ja miałam wrażenie, jakby ktoś wyrwał mi serce z piersi…



„Noc” Bernard Minier
Przy każdej okazji powtarzam, że Bernard Minier jest moim ulubionym autorem kryminałów. „Noc” jest czwartą książką z serii o komisarzu Martnie Servazie, który usiłuje dorwać mordercę, Juliana Hirtmanna. Ulubiony autor, ulubiona seria. I boli mnie, że niewiele osób zna twórczość Bernarda Miniera, bo naprawdę jest to kawał kryminałów. A już w styczniu 2019 Dom Wydawniczy Rebis wydaje kolejną część serii pt.”Siostry”!



                „Czwarta małpa” J.D. Baker
Genialny pomysł na fabułę! Każdy wielbiciel kryminałów powinien przeczytać tę pozycję. Część napisana w formie pamiętnika – bomba. Aż się włos na ciele jeżył chwilami. Akcja ze szczurem? Meehh, ale w tym wydaniu nawet to kupuję!  4MK to w końcu psychol jakich mało.



„Żmijowisko” Wojciech Chmielarz
Kawał dobrego thrillera. Pierwsze spotkanie z Wojciechem Chmielarzem i jakże ono było udane! Świetna historia. Świetni bohaterowie. I co za zakończenie…



„Grzech” Max Czornyj
Kolejne pierwsze spotkanie z polskim Autorem, kolejne bardzo udane. Tu z kolei mamy do czynienia z mordercą-psychopatą. Jak ja lubię takie krwawe kryminały! Komisarz Eryk Deryło jest świetną postacią. Opisy zbrodni brutalne i szczegółowe, ale dla miłośników gatunku będzie to czysta przyjemność. „Grzech” jest pierwszą częścią z trzech, ale w ciągu ostatnich dni Max Czornyj nieśmiało sugeruje coś nowego. Czyżby czwarta część? Oby!

„Randka” Louise Jensen
Thriller sztos. Powiem szczerze, że udzielał mi się strach głównej bohaterki i chwilami miałam ciarki na całym ciele. Spodziewałam się zupełnie czegoś innego, dostałam bardzo dobrą lekturę. I ciary, w pakiecie!





Oby rok 2019 obfitował w równie dobre ksiązki jak 2018! :) 





Komentarze

Popularne posty