#156 "Dogadaj się. Sztuka codziennych negocjacji" Michael Yardney

Poradniki goszczą u mnie tylko wtedy, gdy naprawdę mnie zaintrygują, czyli… dość rzadko. Tym razem jednak postanowiłam sprawdzić pozycję od Kompanii Mediowej.

 

Tytuł: „Dogadaj się. Sztuka codziennych negocjacji”

Autor: Michael Yardney

Wydawnictwo: Kompania Mediowa

Premiera: 26.01.2022

 

Sukces w życiu zależy od twoich umiejętności wpływania na innych. A droga ku temu wiedzie przez dobrą komunikację. Jeśli nauczysz się sztuki przekonywania rozmówców do własnych racji, odniesiesz sukces w biznesie, w pracy, w kontakcie z najbliższymi i w codziennym życiu. Przeczytaj tę książkę i naucz się jak dostawać od innych ludzi to czego chcesz. Poznaj zasady wpływania na innych, reguły negocjacji i perswazji. Dzięki zrozumieniu tych trzech składników dobrej komunikacji zyskasz szansę na znalezienie najlepszego rozwiązania za każdym razem. Wiele książek uczy technik sprzedaży i negocjacji, ale tylko ta tłumaczy psychologiczne mechanizmy, które są podstawą tych technik. Naucz się używać ich najbardziej efektywnie, w każdej sytuacji i w kontakcie z każdym typem człowieka.

 

Co sądzę…

Może Was zaskoczyć widok tego typu książki na moim profilu, ale tak – stało się, sięgnęłam po kolejny poradnik! Nie pamiętam szczerze mówiąc, kiedy czytałam ostatni raz jakikolwiek… Ale cóż, bez wątpienia było to dość dawno.

„Jesteśmy niepowtarzalni i odmienni, jak wszyscy inni”.

Faktem jest to, że poradniki i inne tego typu pozycje nie są książkami, które czytam dla przyjemności. Najczęściej sięgam po nie tylko w celu zgłębienia konkretnego tematu. Tym razem padło na „Dogadaj się. Sztuka codziennych negocjacji” nie bez powodu – chciałam dowiedzieć się, jakie są psychologiczne mechanizmy, na których opierają się najbardziej znane techniki negocjacyjne i


oczywiście dowiedziałam się tylu rzeczy, że do teraz jestem zaskoczona. Nie spodziewałam się, że czynności, które wykonujemy codziennie mnóstwo razy, jeśli są użyte w odpowiedni sposób mogą przyczynić się do przekonania kogokolwiek do naszego zdania. Gdyby się nad tym głębiej zastanowić oczywiście ma to sens, jednak nigdy nie przywiązywałam do tego większej wagi i nie analizowałam, a okazuje się, że znając mechanizmy przedstawiane przez Yardneya możemy osiągnąć dla siebie wiele dobrego w banalnie prosty sposób. Chociażby wpłynąć bez problemu na małżonka czy dziecko.

Poza technikami, które pomogą nam sprawniej zdobyć sukces w założonych przez nas celach możemy również pochylić się nad swoją osobowością. Są tu omówione również różne style zachowań- możemy sprawdzić, do której grupy zaliczamy się my sami. Ponadto poznamy mocne i słabe strony każdego każdej grupy osób i dowiemy się jak z nimi negocjować czy po prostu się dogadać. Poruszona jest również kwestia komunikatów niewerbalnych, co nie było dla mnie zaskoczeniem – chyba każdy z nas wie, że to samo słowo może być rozumiane zupełnie inaczej w przypadku innej intonacji, tonu głosu czy gestykulacji, jednak przyznam bez bicia- nie zdawałam sobie sprawy jak jest to potężne narzędzie.

Dużo mogłabym Wam o tej pozycji opowiadać, ale najwięcej wyniesiecie z niej sami, czytając krok po kroku, analizując na tej podstawie zachowania swoje i potencjalnych rozmówców. Jest to pozycja, która przyda się również w codziennym życiu, jeśli świadomie chcielibyście odbierać wysyłane Wam sygnały i poznać te, które sami wysyłacie w dobry lub zły sposób. Ogromny plus za proste w odbiorze słownictwo. Na koniec zostawię Wam pewien cytat z książki: „Ludzie nie myślą, co czują, nie mówią, co myślą i nie robią, co mówią”. Polecam!

Ściskam, Pamela

polish.bookstore





Komentarze

Popularne posty