#89 "Księgi zapomnianych żyć" Bridget Collins

Jeśli mielibyście wskazać książkę wyjątkową, która była inna niż pozostałe, które przeczytaliście do tej pory- co by to było? Taka, w której unosiła się odrobina magii, która zupełnie przenosiła Was w swój świat? Moi drodzy, "Księgi zapomnianych żyć" to właśnie taka pozycja. Jest cudowna!


Wyobraź sobie świat, w którym książki są zakazane, a ich czytanie jest uważane za zbrodnię.
Wyobraź sobie świat, w którym każde złe wspomnienie i nawet największa rozpacz mogą zostać całkowicie wymazane z pamięci.
Wyobraź sobie świat, w którym możesz ukryć każdą krzywdę i niegodziwość, jakich kiedykolwiek się dopuściłeś.

Te światy są ze sobą nierozerwalnie połączone. Wszystko przez Oprawców.
Emmet Farmer jest dobrym, pracowitym synem, który każdy dzień spędza na roli, pomagając rodzicom związać koniec z końcem. Wszystko się zmienia, gdy otrzymuje list z wezwaniem do odbycia praktyk w pracowni Seredith, kobiety zajmującej się tajemniczym procesem oprawiania książek. Emmet, który o księgach i Oprawcach wie niewiele, ale pamięta panującą wokół nich atmosferę strachu, tajemnicy i nieskrywanej pogardy, niechętnie rozpoczyna żmudną naukę w warsztacie. Pod czujnym okiem Oprawczyni poznaje sekrety gilotyny, czcionek i starego pergaminu. Być może właśnie wśród pachnących kurzem książek i skórzanych opraw odnajdzie prawdziwego siebie.


Dla kogo:
Moim zdaniem to idealna książka przede wszystkim dla osób, które mają wyobraźnię i otwarty umysł. Dla osób, które chciałyby zapomnieć choć na chwilę o tym, co dzieje się za murami naszego przytulnego domu. Ta pozycja idealnie przeniesie Was w zupełnie inny wymiar.


Co sądzę...

Muszę Wam uczciwie przyznać, że zupełnie nie tego spodziewałam się po lekturze "Ksiąg zapomnianych żyć". Zakładałam, że będzie to lekka historia, po prostu trochę bardziej nierealna. Nie spodziewałam się w najśmielszych snach, że tak mi się spodoba i tak mnie poruszy. Czułam się jak kilkuletnia dziewczynka, którą wrzuca się w zupełnie inny wymiar- zafascynowana, chcąca poznać więcej i więcej tego magicznego świata. Tak się złożyło, że czytałam tę pozycję w momencie, gdy w naszym kraju odbywały się niezliczone ilości protestów w sprawie decyzji Trybunału Konstytucyjnego, dodatkowo COVID-19 zbierał coraz większe żniwo - i nadal zbiera. W każdym razie natłok informacji z każdej strony w pewnym momencie mnie przerósł.

Musiałam zamknąć się w sypialni, zaszyć w swoim fotelu przy biblioteczce, i uciec od tego wszystkiego choć na kilka godzin. Dzięki tej książce udało się to i czas z nią spędzony naprawdę był cudowny. 
Początkowo nie mogłam się wczuć, ale wynikało to wyłącznie z tego, że zupełnie nie wiedziałam, czego się spodziewać, więc czytałam z pewną rezerwą. Po kilkunastu stronach zaczęło być bardzo klimatycznie i kompletnie wyłączałam myślenie podczas lektury. Dla nas, miłośników książek, dodatkowym walorem zdecydowanie jest to, że książki są tłem tej historii od pierwszej do ostatniej strony. Główny bohater jest bowiem introligatorem, który w tej książce nie jest zwykłym oprawiaczem ksiąg. Absolutnie. Tu nie oprawia się stron spisanych przez autorów. Tu oprawia się prawdziwe ludzkie wspomnienia. Pieniądz rządzi światem od zawsze, więc oczywiście historie zamykane w książkach z jednej strony były wynikiem chęci wzbogacenia się, z drugiej - zapomnienia. Bardzo trzeba było uważać na to, co przekazuje się oprawiaczom, gdyż... oddane wspomnienia znikały na zawsze. Przyjmowały postać książki i znajdowały się z dala od właściciela, który zupełnie nie był ich świadom. Brzmi ciekawie? Zapewniam Was, że tak jest. Żeby zachęcić Was jeszcze bardziej muszę wspomnieć o romansie, który rozgrywa się na kartach "Ksiąg zapomnianych żyć". Zupełnie się go nie spodziewałam i byłam w ogromnym szoku, ale jak najbardziej pozytywnym. W pewnym momencie Bridget Collins złamała mi serce. 
Nie mogę napisać nic innego poza tym, byście sięgnęli po tę pozycję. Jest magiczna, inaczej nie potrafię tego ubrać w słowa - to definicja tej książki. 


                                                                                                    Ściskam, Pamela
polish.bookstore









Tytuł: "Księgi zapomnianych żyć"
Autor: Bridget Collins
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Premiera: 14.10.2020
Moja ocena: 4+/5


Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Czwarta Strona:





Komentarze

Popularne posty