#122 "Odwróć wzrok" Rachel Abbott

Jeżeli towarzyszycie mi w czytelniczej drodze już jakiś czas, na pewno wiecie, że moją ukochaną Autorką jest Rachel Abbott. Mam do nadrobienia kilka jej starszych tytułów i wiem, że kiedyś na pewno jej nadrobię, z nowościami jestem jednak na bieżąco i z utęsknieniem czekałam na najnowszą powieść Autorki.

 

Tytuł: „Odwróć wzrok”

Autor: Rachel Abbott

Wydawnictwo: Filia Mroczna Strona

Premiera: 2021-05-19

 

„Nie pozwól mu się do siebie zbliżyć, bo cię zniszczy.

Myślałam, że jestem bezpieczna, ale się myliłam. Jestem już tutaj stanowczo zbyt długo. Teraz Genevieve nie żyje, a policja jest już w drodze. Czas ruszać w drogę. Muszę trzymać się planu, który opracowałam po przybyciu do tego miasta. Torbę mam już spakowaną. Zawsze tak robiłam. Zniszczę każdy dowód mojego istnienia. Policja nigdy nie może mnie odnaleźć. Jeśli im się to uda, to jemu również. Popełniłam błąd i ktoś musiał umrzeć. Ale to ja doprowadziłam do jej śmierci. Muszę dokonać wyboru. Jeśli będę dalej uciekać, nigdy się nie zatrzymam. Jeśli wrócę, on każe mi cierpieć. Ile ludzkich żyć może zrujnować jeden człowiek?”

 

Co sądzę…

Uwielbiam Rachel Abbott i będę to powtarzać do znudzenia. Zawsze zastanawiam się, czym zaskoczy mnie kolejnym razem – bo w to, że mnie zaskoczy, nigdy nie wątpiłam. Każda historia, którą tworzy, jest tak skonstruowana, że nie da się od niej oderwać. Fabuła jest zawsze dokładnie przemyślana, a bohaterowie wykreowani na wielowarstwowe postaci, których historia zawsze ma drugie, przerażające dno. Nie inaczej było tym razem- historia Marthy poprowadziła mnie w miejsca, do których w realnym życiu nie chciałabym trafić nigdy. Wiemy od samego początku, że jest winna, ale doskonale pasuje tu jeden z cytatów: „Każde jej działanie mówiło o winie, ale czego tak naprawdę była winna?”. Tego


czytelnik nie dowie się od razu, ale jeśli macie za sobą wiele przeczytanych thrillerów jest szansa, że uda Wam się poskładać elementy układanki i poznać prawdę szybciej. Mi się udało rozwikłać jedną zagadkę, ale co ciekawe, mamy tutaj więcej niewiadomych, gdyż Abbott lubi trzymać swoich czytelników w niepewności. Historia jest bowiem prowadzona dwutorowo i z różnych perspektyw – obecnie prowadzone jest śledztwo w sprawie morderstwa Genevive, które prowadzi Tom Douglas, ale są również rozdziały z przeszłości, z tajemniczego Lakeside. Tam właśnie nie chciałabym trafić za nic w świecie i nie potrafię sobie wyobrazić cierpienia ludzi, którzy w realnym życiu padli ofiarą sekty- bo właśnie tematyka sekt będzie przewijać się w rozdziałach poświęconych wydarzeniom w tym miejscu. Uwielbiam ten motyw w literaturze, więc cieszę się, że moja ulubiona Autorka również po niego sięgnęła.

Nie pozostaje mi nic innego jak po raz kolejny zachęcić Was do sięgnięcia po twórczość Rachel Abbott. To nie tylko kryminały z dobrze przemyślanymi śledztwami i wielowątkową historią bohaterów, ale jednocześnie thrillery z genialną warstwą psychologiczną. Dla mnie to pozycje idealne i nie trzeba mnie namawiać do żadnej z kolejnych premier Autorki. Jej twórczość to klasa sama w sobie i wiem, że będzie tak również w przypadku każdej kolejnej pozycji. Zachęcam, byście i Wy się o tym przekonali. 😊

 

Ściskam, Pamela

polish.bookstore



Komentarze

Popularne posty