#162 "Demeter" Malwina Chojnacka

Przed Wami książka, od której nie oczekiwałam zbyt wiele – chciałam tylko, by mnie wciągnęła. Okazało się jednak, że trafiłam na kawał dobrej lektury!

 

Tytuł: „Demeter” 

Autor: Malwina Chojnacka

Wydawnictwo: Lira

Premiera: 23.02.2022

 

Jezioro wyrzuca na brzeg martwe ciało zgwałconej dziewczyny. Wkrótce bez śladu ginie kolejna. Obie pracowały w położonym na pustkowiu luksusowym hotelu Odonata na Mazurach, którego gośćmi byli wpływowi mężczyźni spragnieni rozrywek tylko dla wtajemniczonych. Gdy właściciel hotelu Jan Rej zatrudnia nową, atrakcyjną pracownicę, nie wie, że ukrywa ona swoją prawdziwą tożsamość. I że gotowa jest poświęcić wszystko, żeby poznać prawdę i ukarać sprawców zbrodni. Kim jest kobieta, która błyskawicznie zdobywa władzę w Odonacie i zyskuje zaufanie jej właściciela? Kim są ludzie, którzy podążają jej śladem i podają się za hotelowych gości? Czy zaginiona dziewczyna żyje? Zorganizowana grupa przestępcza. Śmiertelnie niebezpieczny trójkąt miłosny. I kobieta ryzykująca własne życie, by przerwać krąg zbrodni…

 

Co sądzę…

Lubię miło się zaskoczyć. Wiecie, mówię o tych momentach, w których książka zapowiada się po prostu dobrze, dopóki nie zaczniemy jej czytać. Wówczas, ku wielkiemu zdumieniu, dowiadujemy się, że trafiliśmy na świetną historię. Tak było w przypadku „Demeter”.

Nic nie było tu przypadkowe. Fabuła świetnie nakreślona, klimat luksusowego, tajemniczego hotelu jakim jest Odonata został oddany w mroczny sposób. Kreacja bohaterów i ich warstwa psychologiczna również mnie kupiła i uważam to za zdecydowany atut tej powieści. Pani Malwina Chojnacka bardzo sprawnie połączyła losy skrajnie różnych osobowości, ukazując czytelnikowi, co potrafią z człowiekiem zrobić samotność i zagubienie. Jak bardzo mogą zniszczyć życie. Nie sądziłam, że w tej pozycji znajdę tyle zła i wulgarności. Niektóre sytuacje były wręcz patologiczne, bestialskie. W tym wszystkim znajdziemy jednak kobietę, która podszywając się pod zupełnie inną osobę ryzykuje życie, by powstrzymać zło szerzące się w murach luksusowego hotelu. Dlaczego to robi? Zdecydowanie ma powody. 

Bardzo dobrze się bawiłam przy lekturze „Demeter”. Mocni, wyraziści bohaterowie. Brutalne wydarzenia, które potrafią wbić w fotel. Sceny seksu? Z jednej strony wyuzdane, z drugiej – niesamowicie pikantne i delikatne jednocześnie. Znajdziecie tu również dużo psychologicznych wątków- traumatyczne wspomnienia czy podejrzenie chorób psychicznych bohaterów. Połączenie tylu mocnych elementów na pewno nie było prostym zadaniem, jednak autorka mu sprostała. Zdecydowanie polecam Wam tę pozycję, a ja mam nadzieję, że to nie jedyna kryminalna historia spod pióra Pani Malwiny Chojnackiej. Czekam na więcej!

 

Ściskam, Pamela

Polish.bookstore

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komentarze

Popularne posty