#202 "Dama Pik" Monika Godlewska

Jeśli myślicie, że nie lubicie powieści kostiumowych, które rozgrywają się w przeszłości, proszę Was - sięgnijcie po serię Moniki Godlewskiej. Należę do osób, które myślały tak samo, jednak przepadłam.

 

Tytuł: „Dama Kier”

Autor: Monika Godlewska

Wydawnictwo: Lira

Premiera:  2022-07-27

 

Małżeństwo z rozsądku potrafi przynieść więcej szkody niż pożytku…

Londyn, początek XX wieku. Lady Eleanor, od niedawna hrabina Moubray, powraca na salony u boku nowego męża. Będzie musiała zmierzyć się z nieprzychylnością socjety, plotkami i intrygami. Stawiając im czoła, zawalczy o swoją przyszłość i wolność. Musi jednak pamiętać, że na szali kładzie teraz nie tylko własne życie, ale i życie nienarodzonego jeszcze dziecka. Czy uda jej się uwolnić od  przeszłości i wciąż dręczącego ją testamentu poprzedniego męża, lorda Hardinge’a? Czy spotkanie z madame Romanoff, światowej sławy medium, pomoże znaleźć rozwiązanie zagadek z przeszłości? Jakie decyzje podejmie Cillian Shaw, którego los został na zawsze połączony z losem Nory, postawiony przed wyborem między miłością a dobrem swojego kraju? Sieć intryg coraz ciaśniej oplata tych dwoje, prowadząc nieuchronnie do dramatycznych rozstrzygnięć. Wkrótce okaże się, kim Eleonor pozostanie w tym życiowym rozdaniu i czy odnajdzie bezpieczne wyjście z zasadzki zastawionej przez ludzi z jej najbliższego otoczenia.

 

Co sądzę?

Jeśli myślicie, że nie lubicie powieści kostiumowych, które rozgrywają się w przeszłości, proszę Was - sięgnijcie po serię Moniki Godlewskiej. Należę do osób, które myślały tak samo, jednak przepadłam. Mimo że akcja rozgrywa się w XX wieku jest napisana w tak przystępny sposób, że przenosicie się w tamte czasy nie jako widzowie, a jako uczestnicy. Poczułam ten klimat od pierwszego rozdziału „Damy Kier”, która stanowi część pierwszą. Tym razem sięgnęłam po tom trzeci, na który czekałam z niecierpliwością.


Cóż mogę powiedzieć? Kocham tę serię. Kompletnie przekonała mnie do siebie główna bohaterka, Nora, z jednej strony prawdziwa dama, z drugiej- wyrachowana skandalistka, o której występkach mówił każdy. Nienawidzona przez wielu, przez wielu upragniona, ale komu mogła zaufać w tym zakłamanym świecie?

Drugi tom zakończył się w taki sposób, że wręcz nie mogłam się doczekać kontynuacji, ogromnie ciekawa, jak losy Eleanor potoczą się dalej. Wygra serce czy rozum? Nie chcę zdradzać Wam szczegółów, ale „Dama Pik” jest świetna. Wiele zaskakujących sytuacji, wiele wyjaśnionych wątków z poprzednich tomów, do końca totalna niewiadoma, co w jakim kierunku zmierza. Jestem kupiona. I zakończenie... cóż, mam nadzieję, że jak Ci powiercimy dziurę w brzuchu, to i kontynuacji się doczekamy. Polecam całą serie ogromnie!

 

Ściskam, Pamela

Polish.bookstore

Komentarze

Popularne posty