#182 "Za cenę śmierci" Małgorzata Rogala

Jest tylu świetnych autorów, których twórczości nie ma kiedy poznać… właśnie trafiłam na twórczość Pani Małgorzaty Rogali, znanej polskiej autorki, której pozycji niestety wcześniej nie miałam okazji przeczytać. Niestety.

 

Tytuł: „Za cenę śmierci”

Autor: Małgorzata Rogala

Wydawnictwo: Czwarta Strona Kryminału

Premiera: 01.06.2022

 

Za co jesteś w stanie zapłacić najwyższą cenę?

Upalne lato w Pełni. Do pensjonatu nad jeziorem przyjeżdżają turyści. Nie wszyscy mają zamiar wypoczywać. Niektórzy zjawiają się tam w poszukiwaniu skarbu – bezcennego zestawu zabytkowej porcelany. I nie cofną się przed niczym, by go zdobyć. Podkomisarz Monika Gniewosz znajduje w miasteczku swój azyl. Po pierwszym zakończonym sukcesem śledztwie czas płynie jej spokojnie, do momentu gdy dochodzi do zabójstwa jednego z letników. W pogoni za mordercą Monika będzie musiała ponownie stawić czoło przeszłości i zawalczyć o to, co w jej życiu najważniejsze. 

 

Co sądzę?

Tylu świetnych autorów, a tak mało czasu na poznanie ich dzieł. Całe szczęście, że dość regularnie sięgam po nowe dla mnie nazwiska. Tym razem padło na Małgorzatę Rogalę – dla mnie twórczość Pani Rogali to zupełna nowość, dla polskich czytelników – bardzo poczytne pozycje.

„Za cenę śmierci” to kontynuacja serii Pełnia Tajemnic, a dokładniej mówiąc – jej drugi tom. Uprzedzając pytania – nie czytałam niestety pierwszego tomu, ale bez najmniejszego problemu odnalazłam się w fabule. Jest napisana w taki sposób, że przybliża wydarzenia pierwszej części, więc nie macie się o co martwić, odnajdziecie się, ale ja zachęcam do sięgnięcia po oba tomy, bo to kawał świetnej historii!

To nietypowa dla mnie historia ze względu na tematykę, wokół której zbudowana jest fabuła. Do Pełni, do pensjonatu nad jeziorem, przyjeżdżają turyści, którzy jednak nie do końca zjawili się tam po to, by odpoczywać. Wielu z nich ma na celu poszukiwanie skarbu, którym jest zestaw zabytkowej porcelany. Nie brzmi zbyt mrocznie, prawda? Jednak możecie być pewni, że w wykonaniu Pani Rogali nawet zestaw porcelany nabiera innego wymiaru, a chciwość i żądza posiadania potrafią obudzić w człowieku najgorsze, co w nim drzemie.


Jestem zaskoczona, że aż tak bardzo ta pozycja przypadła mi do gustu. Pani Rogala pisze lekko, a zarazem angażująco. Pomysł na fabułę był niepozorny, ale miał w sobie ogromny potencjał na poprowadzenie akcji, co autorka moim zdaniem w pełni wykorzystała. Napięcie rosło z każdą stroną, podejrzani wręcz się mnożyli. Bohaterowie i ich kreacja to kawał dobrej roboty, mamy tu prawdziwy wachlarz osobowości, za którymi stoją ciekawe historie.

Cieszę się, że sięgnęłam po „Za cenę śmierci” i poznałam twórczość autorki i żałuję, że stało się to tak późno. Najważniejsze, że swój błąd naprawiłam i od tej pory będę sięgać po twórczość Pani Rogali na bieżąco, a i może uda mi się nadrobić coś z poprzednich tytułów. Jeśli poszukujecie tytułu, który jest angażujący, którego fabuła naprawdę intryguje, ale nie przytłacza – ta pozycja będzie idealna. Dla mnie w zasadzie to pozycja idealna na letni wieczór. Bardzo polecam.

Ściskam, Pamela

Polish.bookstore

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komentarze

Popularne posty